Tuesday, August 25, 2015

ma olen tagasi, 18 kilo kergemana

Mul on natukene halb tunne, et oma lugejad hooletusse jätnud olen. Suvi on tõesti üks kiire ja väga põnevaid seiklusi täis aeg. Aeg, mil võimalikult palju linnast väljas viibida ja vastu võtta ütlemata palju komplimente oma salenemise kohta. :P 


See muidugi ei tähenda, et mul sportimine hooletusse jääks. Liigun ikka hästi palju, nii jala kui uiskudel, vahel satun isegi saali - viimati näiteks koos Lauraga pilatesesse. Ma tüdinen kiiresti, mistõttu otsin ikka erinevaid trenne, terviseradasid ja liikumisvõimalusi, et laiskus peale ei tuleks :)


Eile üle mitme aasta sõbrannat nähes, sain küsimuse osaliseks "Sa sõid ühe friikartuli, mitu kilomeetrit Sa nüüd jooksma pead, et see tasa teha?" Okei, ma saan aru, et ta ei mõelnud seda kuidagi halvatooniliselt, aga viimasel ajal tuleb selliseid kommentaare üsna palju ette. Palun saage aru, et ma ei ole mingi tervislikkuse friik. Ma olen näiteks viimased paar nädalat iga päev siidrit tiksunud ja ohtralt vesipiipu suitsetanud, ükspäev sõin ära terve gigasuure paki TuttiFruttisid, saiakesi ja burkse on ka üksjagu menüüsse sattunud ja mu kaal ikka langeb. Ma ei väsi kordamast, et see kõik saab alguse siis kui kinnisidee kaalulangusest peast pühkida. Nagu mu sõbranna ütleb: siis kui keha pole stressis. Been there, done that nagu öeldakse.
Kui keegi ei usu, siis tõepoolest nii ma kõik oma 18 kilo kaotanud olen - praktiliselt mitte midagi toidulaualt elimineerinuna.

Aga mida ma siis teen, küsitakse, et L suuruses riided S-i vastu vahetanud olen.
Minu põhilised soovitused:
- Unusta võileivad. See on minu teekonna kõige keerulisem osa, võilevad oli minu must be hommikusöök. Algul vahetasin need pudru vastu välja, tüdinesin, siis kodujuustu- ja tavalise omleti vastu, tüdinesin, ja nüüd kõiksugu suhkrut täis jogurtid-keefirid teemas. Näiteks Muahi! Stracciatella koorejogurt on hetke lemmik.
- Liigu võimalikult palju! Mina liigun iga päev jala vähemalt 10 kilomeetrit. Reaalselt tulengi bussilt varem maha ja kõnnin 2 kilomeetrit tööle. Lõunal käin 3 kilomeetrit (poodi ja tagasi, meelega kodust süüa kaasa ei võta, äkki jääks siis laisklema kui veidi kehvem ilm) ja õhtul koju jälle 2 km. Suvisel ajal pole raske ka õhtul mõni kiirem tiir teha või kaugemasse poodi piima järele minna.
- Raskemat trenni tee enesetunde järgi. Kui on eiviitsi peal, siis ei ole mõtet end saali tapma minna. Tee parem näiteks üks tunnine kiirkõnniring. Jaluta sõbraga vms, see mõjub paremini kui vastu tahtmist punnitatud tõsine treening.
- Tee omale treeningkalender, kus värvid ära iga päeva, mil oled trenni teinud. Ütlemata tore on kui külalised tulevad külla ja teevad märkuse "appi, Sa pole juba kaks päeva treeninud!" :D Samamoodi hoiab see end motiveerituna, tahaks ju neid päevi koguaeg värvida ja värvivabu päevi mitte niipalju näha. Säti kalender kodus sellisesse kohta, kus temaga tihti kohtud, et asi veelgi tõhusam oleks.
- Võta asja mõistusega. Ära kaalu iga riisitera või idu, söö aeglaselt, teadvusta omale, mida suhu pistad. Kui on rämpsu isu, siis söögi veidi seda mitte ära sunni isu taanduma, lõpuks annad niikuniii alla ja sööd veel suurema koguse kui algul plaanitud. Kui Sulle sobib, toitu näiteks kaalustalla.ee kava järgi. Minul oli sellega algul oli küll tore ja hästi lihtne lihtsalt retsepti järgi toitu teha ja mitte midagi mõelda. Lõpuks muutus asi rutiinseks, ja kammoon, ma lihtsalt ei saa järgmised 60 aastat süüa mingi kava järgi. aga Sulle äkki sobib :) Või on see vähemalt heaks eneseteadvustamiseks, kuidas ja kui palju süüa võib. Alternatiiviks tap.nutridata.ee toidupäevik. Pidasin sedagi mõne aja, et teada saada, missuguseid toitainete gruppe ning mis ulatuses tarbisin. Väga informatiivne aga ma ei ütleks, et ma siiani sealsete soovituste järgi toituks.
Ära otsi vabandusi, leia võimalusi! See kehtib nii ilma, aja kui kõige kohta. Kohtu sõpradega hiljem pärast trenni või mine kohtumisele kõndides, ärka hommikul varem kui õhtul pole võimalik liigutada. Võimalusel mine tööle/poodi/kaugema sõbra juurde rattaga. Otsi üles kodulähedane kergliiklustee ja mine sõida seal uisku. Jookse. Tee sõpradega väike discgolfi ring või mine välijõusaali kui pole võimalik sisesaali eest maksta. Ilmad on nii ilusad, võimalusi on niiivõrd palju!


Kui keegi kesklinna/Kadrioru piirkonnas motivaatoriks või niisama trennikaaslaseks minusugust liikumisfriiki otsib, anna endast teada ja hävitame koos need paganama pekid! ;)


Ja lõppu üks suvine merel viibimise pilt ehk nii me töötamegi suvisel ajal, tsäo!

kui tihedamini pilte näha soovid, otsi mind Instagramist ;)

5 comments:

  1. Mul on rõõm, et sa oled tagasi ja kohe sellise vägevalt hea postitusega. :)

    ReplyDelete
    Replies

    1. email address is(egborspellhome@gmail.com)
      HE IS SPECILIZE IN HE FOLLOWING SPELL.
      (1) If you want your ex back.
      (2) if you always have bad dreams.
      (3) If you wannt women/men to run after you.
      (5) If you want a child.
      (6) If you want to be rich.
      (7) If you want to tie your husband/wife to be yours forever.
      (cool If you need financial assistance.
      (9) How you been scammed and you want to recover you lost money.

      Delete

    2. email address is(egborspellhome@gmail.com)
      HE IS SPECILIZE IN HE FOLLOWING SPELL.
      (1) If you want your ex back.
      (2) if you always have bad dreams.
      (3) If you wannt women/men to run after you.
      (5) If you want a child.
      (6) If you want to be rich.
      (7) If you want to tie your husband/wife to be yours forever.
      (cool If you need financial assistance.
      (9) How you been scammed and you want to recover you lost money.

      Delete

  2. email address is(egborspellhome@gmail.com)
    HE IS SPECILIZE IN HE FOLLOWING SPELL.
    (1) If you want your ex back.
    (2) if you always have bad dreams.
    (3) If you wannt women/men to run after you.
    (5) If you want a child.
    (6) If you want to be rich.
    (7) If you want to tie your husband/wife to be yours forever.
    (cool If you need financial assistance.
    (9) How you been scammed and you want to recover you lost money.

    ReplyDelete