Friday, August 28, 2015

elu kiireim jooks

Eile käisin üle kolme nädala jooksmas, Stamina raames. Selleks sõitsin kohale rattaga 7 kilomeetrit, jooksin kohapeal suts üle nelja ja tagasi sama teedpidi. Enne startimist rääkisin veel sõbraga, et ta tuleks õhtul Järvevana äärde tiirule ja riisuks mu vajadusel kokku, sest olin kindel, et koju tagasi ma rooman, ratas käekõrval või hoopis võsas.

Tihtilugu aga hindame oma võimeid vähemaks kui tegelikult suutelised oleme, ka seekord. Jooksin oma kogu elu jooksude parima aja - kiireima kilomeetri läbisin 4 minuti ja 35 sekundiga, keskmine 6:28. Tavapäraselt on keskmine 8+ minutit. Kui tavaliselt sörgin, mistõttu möödub rajal minust mitmeid inimesi, siis eile oli möödujaid vaid kaks, selline turbonaine :D Ma ei oska isegi kommenteerida, kust see jõud jalgu nii kiiresti liivarajal liigutamiseks tuli.

Ma ei ole kunagi jooksuarmastaja olnud ent Stamina etapid on minust pisikese pisiku külvanud. Selline mõnus saame-kokku-ja-lähme-teeme-midagi-koos-värk ning lisaks (põlvedele) mõnusad looduslikud rajad. Eile oli mul igas mõttes kohutavalt halb päev kuniks sain loodusesse, Ülemiste järve kaldale jooksma. Selles mõttes olen ikka veidi lillelaps küll, et piisab vaid mõnusast männimetsast, rohelusest ja natuke liigutamisest, et päev hoopis teistsuguse pöörde võtaks. Soovitan teilegi :)





PS! Ka täna hommikul selle asemel, et ilma üle kurta ja bussiga kontori ette sõita, otsisin välja kummikud ja vihmavarju ning tulin samamoodi jalgsi tööle nagu päikeselistel päevadelgi. Olgu veel öeldud, et varbad ja pealagi olid üsna ainsad kohad, mis kuivaks jäid :D


Leidke ikka võimalusi ja mitte vabandusi, onju! ;)

Tuesday, August 25, 2015

ma olen tagasi, 18 kilo kergemana

Mul on natukene halb tunne, et oma lugejad hooletusse jätnud olen. Suvi on tõesti üks kiire ja väga põnevaid seiklusi täis aeg. Aeg, mil võimalikult palju linnast väljas viibida ja vastu võtta ütlemata palju komplimente oma salenemise kohta. :P 


See muidugi ei tähenda, et mul sportimine hooletusse jääks. Liigun ikka hästi palju, nii jala kui uiskudel, vahel satun isegi saali - viimati näiteks koos Lauraga pilatesesse. Ma tüdinen kiiresti, mistõttu otsin ikka erinevaid trenne, terviseradasid ja liikumisvõimalusi, et laiskus peale ei tuleks :)


Eile üle mitme aasta sõbrannat nähes, sain küsimuse osaliseks "Sa sõid ühe friikartuli, mitu kilomeetrit Sa nüüd jooksma pead, et see tasa teha?" Okei, ma saan aru, et ta ei mõelnud seda kuidagi halvatooniliselt, aga viimasel ajal tuleb selliseid kommentaare üsna palju ette. Palun saage aru, et ma ei ole mingi tervislikkuse friik. Ma olen näiteks viimased paar nädalat iga päev siidrit tiksunud ja ohtralt vesipiipu suitsetanud, ükspäev sõin ära terve gigasuure paki TuttiFruttisid, saiakesi ja burkse on ka üksjagu menüüsse sattunud ja mu kaal ikka langeb. Ma ei väsi kordamast, et see kõik saab alguse siis kui kinnisidee kaalulangusest peast pühkida. Nagu mu sõbranna ütleb: siis kui keha pole stressis. Been there, done that nagu öeldakse.
Kui keegi ei usu, siis tõepoolest nii ma kõik oma 18 kilo kaotanud olen - praktiliselt mitte midagi toidulaualt elimineerinuna.

Aga mida ma siis teen, küsitakse, et L suuruses riided S-i vastu vahetanud olen.
Minu põhilised soovitused:
- Unusta võileivad. See on minu teekonna kõige keerulisem osa, võilevad oli minu must be hommikusöök. Algul vahetasin need pudru vastu välja, tüdinesin, siis kodujuustu- ja tavalise omleti vastu, tüdinesin, ja nüüd kõiksugu suhkrut täis jogurtid-keefirid teemas. Näiteks Muahi! Stracciatella koorejogurt on hetke lemmik.
- Liigu võimalikult palju! Mina liigun iga päev jala vähemalt 10 kilomeetrit. Reaalselt tulengi bussilt varem maha ja kõnnin 2 kilomeetrit tööle. Lõunal käin 3 kilomeetrit (poodi ja tagasi, meelega kodust süüa kaasa ei võta, äkki jääks siis laisklema kui veidi kehvem ilm) ja õhtul koju jälle 2 km. Suvisel ajal pole raske ka õhtul mõni kiirem tiir teha või kaugemasse poodi piima järele minna.
- Raskemat trenni tee enesetunde järgi. Kui on eiviitsi peal, siis ei ole mõtet end saali tapma minna. Tee parem näiteks üks tunnine kiirkõnniring. Jaluta sõbraga vms, see mõjub paremini kui vastu tahtmist punnitatud tõsine treening.
- Tee omale treeningkalender, kus värvid ära iga päeva, mil oled trenni teinud. Ütlemata tore on kui külalised tulevad külla ja teevad märkuse "appi, Sa pole juba kaks päeva treeninud!" :D Samamoodi hoiab see end motiveerituna, tahaks ju neid päevi koguaeg värvida ja värvivabu päevi mitte niipalju näha. Säti kalender kodus sellisesse kohta, kus temaga tihti kohtud, et asi veelgi tõhusam oleks.
- Võta asja mõistusega. Ära kaalu iga riisitera või idu, söö aeglaselt, teadvusta omale, mida suhu pistad. Kui on rämpsu isu, siis söögi veidi seda mitte ära sunni isu taanduma, lõpuks annad niikuniii alla ja sööd veel suurema koguse kui algul plaanitud. Kui Sulle sobib, toitu näiteks kaalustalla.ee kava järgi. Minul oli sellega algul oli küll tore ja hästi lihtne lihtsalt retsepti järgi toitu teha ja mitte midagi mõelda. Lõpuks muutus asi rutiinseks, ja kammoon, ma lihtsalt ei saa järgmised 60 aastat süüa mingi kava järgi. aga Sulle äkki sobib :) Või on see vähemalt heaks eneseteadvustamiseks, kuidas ja kui palju süüa võib. Alternatiiviks tap.nutridata.ee toidupäevik. Pidasin sedagi mõne aja, et teada saada, missuguseid toitainete gruppe ning mis ulatuses tarbisin. Väga informatiivne aga ma ei ütleks, et ma siiani sealsete soovituste järgi toituks.
Ära otsi vabandusi, leia võimalusi! See kehtib nii ilma, aja kui kõige kohta. Kohtu sõpradega hiljem pärast trenni või mine kohtumisele kõndides, ärka hommikul varem kui õhtul pole võimalik liigutada. Võimalusel mine tööle/poodi/kaugema sõbra juurde rattaga. Otsi üles kodulähedane kergliiklustee ja mine sõida seal uisku. Jookse. Tee sõpradega väike discgolfi ring või mine välijõusaali kui pole võimalik sisesaali eest maksta. Ilmad on nii ilusad, võimalusi on niiivõrd palju!


Kui keegi kesklinna/Kadrioru piirkonnas motivaatoriks või niisama trennikaaslaseks minusugust liikumisfriiki otsib, anna endast teada ja hävitame koos need paganama pekid! ;)


Ja lõppu üks suvine merel viibimise pilt ehk nii me töötamegi suvisel ajal, tsäo!

kui tihedamini pilte näha soovid, otsi mind Instagramist ;)

Tuesday, August 4, 2015

Postimaja Myfit ja Foamrolli treening

Nädalavahetusel vedasin end Postimaja saali uudistama. Ilm oli kena, mistõttu imestasin, et saalis niivõrd palju treenijaid oli.

Esmalt valdas mind suur rõõmujoovastus, ruumid olid nii puhtad ja remondi-lõhnalised, saal avar - seal ei pea vist kunagi tulesid põlema panema, avastamist palju, ka palju nurgataguseid, see mõnus terrass ja need vaated, vau!


Miinusteks pean liiga paljusid töötavaid kliimaseadmeid, mõne üksiku trenažööri peal sai nii treenida, et külm õhk peale ei puhuks. Ja need edevad inimesed, ma ei tea! Kaks lihasmäge olid ühesuguste supermani üliminiatuursete maikadega, mu rinnahoidjal oli ka rohkem riiet kui nende maikadel, rinnad paljad edvistamas. Üks vend oli spordijoogiks lausa Starteri kaasa võtnud. Tal oli muidugi Bieberi soeng ka. Sõna otseses mõttes nädalavahetuse fancydes kohtades treenijad (ilmselt).

Seadmed on saalis tutikad, saal väga valgusküllane ning näiteks jooksulindiga saab facebookis käia või youtube-is mussi kuulata, ma pidin lihtsalt ära mainima :D
 vabandan kehva kvaliteedi pärast, treenisin siiski :)


Esmaspäeval külastasin aga uut treeningut - FoamRoll kõht/selg/tuhar. Mis peaks välja nägema selline:

Küll hakkas kurb kui selgus, et uude klubisse pole veel rullid jõudnud, ka matte pidime kõrvalsaalist juurde tooma, sama lugu hantlitega "tooge need jõusaalist või kõrvalt saalist", kus toimus parasjagu pump. Tegelikult oleks ju võinud tunniplaani kirja panna, et väljareklaamitud tundi seekord ei toimu.
Uuele saalile kohaselt keeras muusika end vahepeal megavaljuks nii, et bass raputas krohvitolmu seintelt alla, kõrvadest rääkimata, hantlid olid nii uued ja määrdeainegagi veel koos, et kasutada said neid ainult pabersalfakatega.

Kõikide vabanduste kõrvale lisas ülipositiivne ja igati meeldiv treener, et tegemist on väga lihtsa trenniga kuid pulsi lubas juba treeningu algul lakke tõsta - tõsi, seda ta ka tegi! Ma kergelt surin jälle ja kui ühe jala labasse tuli pärast mitmeid kükke kramp, oli allandmine kerge tulema. Aga ei, umbrohi ei hävine!

Lõpp kokkuvõttes oli trenn väga tõhus kõhu ja selja piirkondadele, higi voolas mööda põski alla ja muusika oli väga hea ent kahju, et rullimise osa ära jäi, ehk siis uuel nädalal läheb paremini :)

Täna jälle Brazil Butt Lifti, woohopiduu!

Kes veel Postimaja treeninguid külastanud on, kuidas meeldis?
 

Kaal endiselt 63,5 ringis, fantastika!