Wednesday, May 20, 2015

gluteenitalumatus ja hambaarst

Minuga on viimasel ajal üks huvitav asi juhtunud ja ma ei tea, kas see on kõik mõtlemises kinni või mul on tõesti gluteeni(või täpsemini nisujahu)talumatus tekkinud.
Viimastel kuudel olen teadlikult nisujahu vältinud ning kui üksvahe ämm nisujahust home made pitsat tegi, siis pärast söömist valutas mu kõht terve päeva. Järgmisel korral tööjuures kringlit mekkides juhtus sama. Nüüd ma ei julgegi enam nisu tarbida, sest minuga on juhtunud see, mida nii mõnigi tuttav varasemalt oma jutuga mu silmi pööritama pani - mismõttes on võimalik, et mingi toiduaine ei sobi!?
Ma olen sedasorti inimene, kes võib süüa ükskõik kui kehvasti kasvõi Egiptuse tänavatoitu ent seedimine toimib korrapäraselt. Samas kui teisel piisab väheküpsetatud lihast, et kogu seedeprotsess katki läheks. 

Minu trennimaastikul on tore uudis see, et üle kolme nädala käisin esmaspäeval pumpis ja jõudsin asju rohkem kaasa teha kui viimasel pumpi korral. Näiteks suutsin rinnaloo esimest korda elus lõpuni teha ilma puhkusteta!
Tänagi, kolmapeäval, on veel mõnus (valu)tunne lihastes, mmm :)

 
Eile õhtulpoolikul ootas mind tarkusehamba eemaldamine. Ma valetaksin kui ütleksin, et ma pole hambaarsti juures käies nagu tita, kel tihti tooli istudes hirmust pisar silma tuleb. Ja see tarkusehamba-teema on üldse üks rõvedus, sest kes ikka räägib, et käis, suts ja valmis! Ikka räägitakse neid jutte, kus pärast nädal aega horisontaalis palavikuga rajalt maas oldi või kui rämedalt see hambakoht hiljem valutab."Õnneks" selgus kohale jõudes, et see hammas, mida mina välja tahtsin tõmmata, vajab lõikust, sest juured on omavahel kokku kasvanud :) (olin seda kuuldes minestamise äärel) ning seepeale leiti järgmine tarkusekas, mida eemaldada. Eemaldamine iseenesest rõve polnud, hääl oli vaid häiriv, kui seda hammast lõualuu küljest lahti kangutati. Küll aga hakkas nalja saama mõned tunnid hiljem..

Valuvaigisti leevendas valu vaid kaheks tunniks, ülejäänud ööst vahtisin valuga üleval. Tohin ööpäevas vaid kaks valuvaigistit võtta, mis on eriti sitt. Hommikul sokke jalga pannes jooksis muidugi suu ka verd täis ja on seda siiani. Kõht hullult koriseb (süüa ei saa) ja tuju halb, näost olen ka ilus hamstriproua, trenni ei tohi nädal aega teha ja sellise valuga on sessiks ka ideaaalne õppida. Elu on lill, eksju?

Stiilinäide minu tänahommikusest söögist:
purustatud kohuke :)

Järgmine kord loodetavasti näeme juba siis kui seis ja tuju parem ning tagasi trennimaastikul olen. Seniks kaunist kevadet! :)


12 comments:

  1. Päris gluteenitalumatus vast ei ole, ehk lihtsalt pole seedimine harjunud enam nisujahuga? Hambaarsti lugu on küll õudne...nüüd ma küll ei lase veel oma tarkusehambaid välja tõmmata aga millalgi tuleb see siiski ette võtta. Olen ka hull titt hambaarsti juures ja värisen ukse taga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mul arsti assistent lohutas, et nad ise kardavad ka kui nad seal klienditoolil istuma peavad. Natuke nagu lohutas :)

      See tõmbas jälle moti väga maha kui arst ütles: "kui 14 päeva jooksul valu ära ei kao, tulge tagasi!". NELITEIST PÄEVA VALUGA!!?!?! Ja pärast visiiti küsiti, et kas paneme kohe uue kuu algusesse uue aja selle teise hamba väljatõmbamiseks. Esiteks, deem, 100 euri kord, teiseks ei ole mul tõenäoliselt seekordse hamba valu veel üle läinud kui nad juba uut opereerima tahavad hakata :D

      Delete
    2. Minul opereeriti kõik neli tarkusehammast (kaks korraga) välja. See oli tõesti "vahva". Lisaks hamba kangutamisele lõigati ju iget ka, retsilt nõme. Esimene kord tuli veel mingi põletik sisse. Samamoodi mega pikalt võtsin aega, et uuesti minna, aga õnneks läks teine kord palju kiiremini ja valutumalt. :)
      Pea vastu ja ole tubli!
      Pai!

      Delete
  2. Jah ma arvan ka, et keha ei taha lihtsalt seda nisujahu enam..mul ka raske olla ja ebameeldiv tunne kõhus peale nisujahu söömist. Tsöliaakiaga siiski kõik teravilja saadused ei sobi..rukis,oder,nisu ja kaer. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hästi kummaline, mu lapsepõlve albumit vaadates on mul igal pildil saiakonts käes. Selles mõttes, et 27 aastat kasvasin saia peal üles ja nüüd enam ei kõlba!? :D

      Delete
  3. Kiiret paranemist, tubli oled :)

    ReplyDelete
  4. Mulle öeldi ka, et kaks nädalat asi paraneb ja tagasi tulla, kui valutab. Ma olin ikka 3-4 päeva siruli sellega. Õõõõh, see et suu on verd täis, iu, enam ei taha seda tunnet never. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täna pole veel sokke jalga pannud, seega verd njeetu :D
      Rõve värk on see jah, vastikvastikvastik, aga siruli olla ka ei saa, nv eksameid täis, homme juba esimene :( (ja ma ikka kommenteerin siin selle asemel, et õppida :D )

      Delete
  5. Hei ;)
    Mina jätsin ka paar kuud tagasi nisujahu välja ja oi, kui ma natukene seda kuskilt sain, siis oli selline kõhuvalu, et jube. See on sellest, et enam pole harjunud. Vanasti ju said süüa :) ? Mina sain, siis polnud peale uimasuse ja raskustunde, midagi.
    Praegu ma ei teagi, kas jätta ära, samas ei soovitata päris ära jätta, kunagi ehk ikka sööd ja siis tagajärjed hullemad. Ah hetkel ma ikka ei tarbi ja vaatan mis tulevik toob:D
    Kuidas sul olemine ? Kuidas hammas ?
    Loodan, et on parem olla juba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jah, arvan ka, et ju on harjumise asi. Aga ilma selleta on olemine palju kergem, miks mitte siis ilma hakkama saada.

      Aitäh küsimast, hammas ikka veritseb ja valutab natuke, tahaks juba sportima hakata :(

      Delete
    2. Kiiret paranemist ja varsti on see möödas :)

      Delete