Sunday, April 19, 2015

Stamina / kui päevas kolm trenni järjest teha

Uskumatu kui kiiresti nädalad otsa lõppevad, ma ju ei olegi veel selle nädala trennidest õieti rääkida saanud.

Kolmapäeval leidis aset Stamina tervisejooksu sarja esimene etapp, kõik oli äärmiselt organiseerimatu, keegi ei juhendanud ega seletanud midagi särasilmselt nagu mina oma vaimusilmas ette kujutasin. Panime siis kiibid jala külge ja lidusime stardist läbi, käis mingi piiks - ju siis stardiaeg kirjas. Kartsin leida eest rahvamassi, järjekorras seismist, et oma kiip saada ja nii, aga tundub, et jõudsime enne tipptundi kohale, sest Kadrioru park, kus esimene etapp toimus, oli täitunud tavapäraselt, ei mingit liigset massi. Jooksmisega oli nagu ikka, esimene kilomeeter okei, teise juures mõtlen A-L-A-T-I, et ma ei jõua rohkem, jooksmine on nõme ja ma hakkan nüüd kõndima, aga kui selle teise kilomeetri kuidagigi üle elan, siis alates kolmandast lippan nagu vana gasell ning kui ring läbi sai, olin ühelt poolt pettunud, et nii vähe joosta sain aga teiselt poolt pakatasin energiast ja läksin reipal sammul suuure ringi ja veel suurema spordikotiga koju. Peika imestas, kuidas ma nii heatujuline olin, tavapäraselt tulen ma jooksmast nii, et mõnda aega kellegagi suhelda ei soovi, sest kogun end :D


Neljapäeval väisasin Lasna Myfiti velosaali, ma ei mäletanudki, et spinning nii tüütu ja õudne oli. Võib-olla olin ma kolmapäevasest jooksust veidi väsinud, võib-olla mängis rolli see, et ma enne tunni algust iseseisvalt 30 minutit ratta seljas sõtkusin, aga tunni alguses mõtlesin ma küll, et ma ei viitsi rohkem. Tagumik andis isegi mu superheade rattapükstega endast tunda ning sõitsin püsti rohkem kui treener seda näha oleks tahtnud. Treener oli ka uskumatult tüütu oma küsimustega, kurat küll, mida sa plärad, paidjomm!

Küll ei õpi inimene ka oma vigadest, sest laupäeva hommikul ootas ees taaskord Synrgy360, enne mida varajane ärkaja end ka kiirkõndi ja spinni vedas :D Seekordne tund oli Fjodoriga, vauu, kus oli kohal rahvamass ja mis pulsiga see trenn möödus. Teiste treenerite spinnid on selle kõrval kui lasteaia kasvandikele.



Pärast spinni olin märg ja läbi nagu vana kalts, tegin kiire autfiti vahetuse ja läksin sirge seljaga ning õnnelik pokerface näol ringtreeningusse. Ka see on Fjordoril teistmoodi. Kui teised treenerid annavad hingetõmbe pausi igas jaamas oma seeriat lõpetades, siis Fjodor neid auke sisse ei tekitanud. Iga harjutust tegime 30 sekundit ning edasi tuli liikuda turboga järgmisesse jaama. Hingata ja juua saime iga ringi lõpus. Viimased kaks ringi tegime lausa nii, et ka ringi täis saades ei saanud ei joogi- ega puhkepausi. Räige kütmine!


Sellel nädalal sai kirja kuus trennipäeva, not bad, not bad at all! Lisaks sai päris palju õues liigutud. Laupäeval pärast kolme trenni kõndisin veel 10,99 km, mille hulgas oli ka discgolfi vägagi reljeefsetel radadel tammumine ning pühapäeval tegime peikaga pisikese 8,07 kilomeetrise kõnniringi.
 


Pikakari rand
                                    

Suutsin omale vahepeal muretseda raamatu "Kõht trimmi!" Kõhu ja üleüldse toitumis/treening-teemade üle arutades selgub, et igal koolkonnal on omad tõekspidamised, näiteks: "hommikusöök on kõige tähtsam" vs "pole vahet millal sööd, oluline on päevase kaloraazi maht" või siis "sööma peab viis korda päevas, kolm põhitoidukorda ja kaks vahepala" vs "oleneb inimesest, mõnele sobib tihedam söömine, teisele mitte, kel pole aega selleks jne". Raamat oli põnev, lugesin selle ühe õhtuga läbi. Loomulikult lükati seal ümber ka neid uskumusi, mida mina siiani pidanud olin, teisalt raamatu kasutatud kirjanduse mahtu vaadates - kaks lehekülge kirbukirjas, tundub usaldusväärne. Lisaks on raamatusse lisatud hulganisti puust-ja-punaseks harjutusi, mida ma ajanappuse tõttu veel proovinud pole, aga tunduvad asjalikud peamiselt sel põhjusel, et istessetõusud on välja jäetud. Teose usaldusväärsus kasvas veelgi, kas pole?

4 comments:

  1. Aah, nii äge, Fjodor on mu lemmik :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sjurõ, sjurõ, sjurõ! :D Mingi sõna oli veel väga keerulise hääldusega ja mõtlesin, et mida ta huvitav selle all silams peab.. aga praegu ei tule meelde :(

      Delete
  2. Sa oled üks mega tubli neiu ;) IMETLEN SIND !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Eks me kõik alusta kusagilt, varsti teed mulle vabalt silmad ette :D

      Delete