Monday, February 9, 2015

väljaastete keerukusest

Esmaspäevane trenn oli mega. Minul jälle higi otsaeest mööda põski alla virisemas kui mõni teine vaid veidi kergelt näost õhetas. Ma ei tea, kas minu jaoks on mu 5 või 10-kilosed raskused (sõltuvalt loost) liiast või teised on niipalju rohkem treenitud, ma ei tea, aga mul on tunne nagu ma olen ainus, kellel see trenn peaaegu vere ninast välja pressib :D

Ja siis tuli väljaastete kord. Seekord proovisin kangiga. Alustuseks parem jalg ees, ma suutsin terve parema jala seeria kangiga lõpuni teha. Küll vaid 5-kilose raskusega, aga ei mingit valu, ei mingit ebamugavustunnet. Vaatasin peeglisse, et jep, nüüd mõlemas põlves täisnurk ja ju ma siis varasemalt liiga pika väljaaste tegin ning sellest see ebamugavus. Mõtlesin juba, kuidas ma Kiku blogisse lähen kilkama, et i made it! Ja siis tuli vasak-jalg-ees-kord, omg, esimene väljaaste oli.. nagu varasemalt, ebamugav, tagumise jala sääres kramp, no ei saa teha. Vaatasin küljepeeglisse, nurgad õiged, valu alles. Viskasin kangi maha, proovisin ilma, no ikka ei saa. Kuradi sitt!
Aga parem üks jalg tugev kui mõlemad nõrgad, onju? :D
Kahjuks ei lohutanud mind ka üleüldine väljaastete tehnika saalis (mida vahtida sain kui kükke väljaastete asenduseks tegin), enamikul ikka esimese jala põlv läheb kükkides üle varba.. valus vaadata.

Täna lugesin ülalmainitud blogist, et väljaasteid tehes peaks 75% raskusest esimesel jalal olema, aa, siis. Ma arvasin, et kui ma otse keskele alla kükin, siis on ka raskus võrdselt jalgade vahel jaotatud, kas teie teadsite seda või olen ma ainus amatöörväljaastuja? :D Kahjuks lugesin ma seda alles pärast trenni, seega järgmine kord proovin vasaku jalaga sama, ehk saab enne uue kava tulekut asja selgeks :D

PS! Kuu lõpus pidi uus kava tulema, veits ootusärevus sees.. ja parem oleks, et seal vähemalt üks nii hea lugu on nagu praegune jalgadelugu, whoopwhooop!

14 comments:

  1. Minul ei tule ka üldse need käärkükid välja, Kui vasak jalg ees, siis tunnen kuidas parema kanni ja reie tagaosa töötavad, aga ku parem jalg ees on, siis tunnen ainult oma vasaku jala säärt.
    Bodypumpis kunagi seda muret polnud, muidugi tegin ilma raskusteta, aga nüüd kui jõusaalis käin, siis teen kas raskustega või ilma, ikka sama jama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proovi ka seda 75% asja ja puus tuleks ka ette lükata. Noh teoorias on kõik jubelihtne! :D

      Delete
  2. Hihhihh, ma täna korraks hõiskasin, et VIST tuli koba peale välja, aga ma ei tea, kas see "tehnika" ikka korrektne on ja homme KA välja tuleb :-D Eile veel oli sama seis, et esimese jalaga oli OK ja teisega niimoodi valutas (aga sama esimene jalg, mis ennegi), oeh :-D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii põnev, anna märku, kuidas järgmises läks :D

      Delete
  3. Mul juba tuleb - kükid ja rinnalihas! Nüüd ongi veel vaja seljalihas läbi hammustada. Aga ma olen ka higistaja - juuksed tavaliselt lausa tilguvad. Eile tegin tantsutrenni ja vaatasin kodus veel tund aega hiljemgi oma punetavat nägu. Aga nagu öeldakse - kui sa peale trenni veel nunnu välja näed, siis ei teinud saa piisavalt :)

    Meil anti ka uue kava hoiatus. Üks treener (ühtlasi üks mu lemmiktreener) lubas seni lugusid ükshaaval välja vahetada - saab olema huvitav. Pühapäeval tegime olude sunnil ühte varasemat kava, mis viimases otsas tundus jube lõdva. Igaljuhul nüüd ei tundunud enam nii lõdva - seega vaheldus tirib kenasti mugavustsoonist välja ja mõjub kohe teistmoodi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Täna voolas minuni informatsioon, et ka siis ei lahma higi kui valesti toitud. Seda ma usun ka, meil grupis mõni tsikk, kes ei söögi vist midagi :D

      Vau, see ükshaaval väljavahetamine tundub küll põnev!

      Delete
  4. Mina võtsin kohe oma targa BP raamatu lahti ja lugesin sealt et:
    * selleks, et õiget asendit saada, lase põlv päris maha väljaasteasendis (makes sense? :D ) ja siis tagumise jala varbad alla ja saad õige asendi.
    * tagumine jalg on see, mis liigub põranda suunas ja esimene jalg on see, mis liigub nö koha peal.
    * raskus peaks siiski enam-vähem võrdselt jaotuma ja kui üles tuled, suru esimese jala kand vastu maad.
    Põhilised vead:
    * jalad liiga kitsalt või just liiga suur väljaaste
    * esimese jala põlv liigub ette
    * ebavõrdne raskuse jaotus
    * põlv vajub sissepoole

    Äkki ma peaks oma blogis neist asjadest kirjutama hakkama? :D Äkki on miskit tolku. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. "lase varbad alla"? deem, ma teen midagi väga valesti vä, ma ei ole neid kunagi väljaasteid tehes õhku tõstnud :D
      ehk siis esimesest punktist ma ei saa aru, skriinshotid äkki? :D

      Delete
    2. Noh, et alguses oled täiesti põlve peal ja varbaga ei toeta jalga, ja paned mõlemad jalad 90 kraadise nurga alla, ja siis võtad selle õige asendi, ehk siis toetad varbaga. Ma ei saa skriinshottida ka praegu :D

      Delete
    3. okei, juba meigib senssi. tänks, proovin next time.

      Delete
  5. Ma teen nii, et tunneksin, et kuskile mõjub, kui õige või vale on seda ei tea, keegi kobisenud pole. :D
    Mul vahel nii, et miks ma ainsana higistan täiega, kas teistel polegi raske vahepeal. :D

    ReplyDelete
  6. mina olen see, kes selle 75% väite õhku viskas ja ma ruttasin nüüd kohe selgitama, et ma ei ole treener ega professionaal ega midagi, mul on oma väite tagatiseks välja panna vaid 9 aastat BP kogemust, ei muud. selle kogemuse baasil ma võin öelda, et harjutusele pihtasaamine võtab aega. mina tundsin esimest korda, et väljaaste töötab, umbes... kaks aastat tagasi.

    selle keharaskuse asjaga on vähemalt minul isiklikult nii, et kui ma püüan hoida seda võrdselt mõlemal jalal, hakkab mul tagumine jalg esimese arvelt töötama ja ma kohe tunnen, kuidas tagumise jala reiepealne saab liigselt koormust. seega, et tunda esimese jala tuharas peamist tööd, pean ma keharaskust tuntavalt esimesel jalal hoidma. aga see toimib minu puhul nii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehh, ma ei süüdistanudki Sind valeinfo jagamisel. Sellega ilmselt ka see nagu kõiksugu kaaluteemadega, et erinevad koolkonnad räägivad erinevaid asju. Mis kellele sobib.. ma proovin igaljuhul 75% asja, sest siiani see teine minu peal ei toimi. :)

      Delete
    2. Meil ka treenerid räägivad, et "suuna kogu keha raskus esimesele jalale ja tunne kuidas esimene jalg põleb". :-D

      Delete