Thursday, December 17, 2015

olen tagasi: foamroll toning

Viimasel ajal on muutunud sagedaks küsimused stiilis kas Mannu enam trenni ei teegi. Teeb ikka!

Tõele au andes näitas eile hommikul MyF süsteem, et käisin trennis viimati 9 päeva tagasi. Sess ja stress võtsid minust neil aegadel võitu. Kõik aeg, mis möödus õppimisest eemal, istusin kui jahukott ja lihtsalt olin. Kuigi ma olen ise seda usku, et kui vaimu treenida, tuleks seda teha käsikäes füüsilise treeninguga, aga seekord läks nii. Kool sai selleks aastaks eduka lõpu ning pärast paaripäevast kogumist olen nüüd tagasi treeningsaalis.

Eelviimast pumpi kava tegin lõpuks juba kolmel korral nädalas, mistõttu muutus see üsna tülgastavaks ja uue kavaga trenni polegi jõudnud. Eilegi otsustasin lisaks TRX-ile veelgi oma treeningkava laiendada ning külastasin foamroll toningu trenni. Viimati proovisin seda siis kui Postimaja MyF oli veel nii uus, et väljakuulutatud trenni alguseks olid vahurullid puudu.. :D Eile olid need olemas ja treening oli... väga teistsugune. Esiteks toimus see jõulumuusika saatel :D Ja päris palju tasakaaluharjutusi, kus kahe jalaga pidi rulli peal seisma ja näiteks niiviisi seal kükke tegema. Või planki. Või ühe kehapoole peal rullil lamama ja teise poolega harjutusi tegema.


foto: google.com

Trenni maiuspalaks oli muidugi treeningu lõpus olev lihaste "hooldus", kus sai rulliga terve keha lihased läbi muljutud. F-a-n-t-a-s-t-i-l-i-n-e! Lähen kindlasti veel :)



foto: google.com

Kaalunumbriga olen ikka maksimaalselt 65 juurde püsima jäänud, seega jäävat kadu vähemalt 15 kg :) whoop!

Wednesday, October 28, 2015

matk lummavas Lõuna-Eestis

Tere poisid ja tüdrukud!

Aeg möödab hämmastava kiirusega ja jälle on kaks nädalat viimasest postitusest möödunud. Vahepeal on nii palju juhtunud! Suurim uudis vast see, et sain esmakordselt tädiks :) Hästi uhke tunne on ja beebipoiss naeratas mulle juba viiepäevaselt :) :) :)
Seega olen tegelenud käsitööga:

Harutasin ühte sussi kolm korda üles, sest see ei jäänud piisavalt täiuslik, 
kräpp minu vennapojale ei sobi!

Trennis olen ka normaalselt möllanud, ükshommik jäi jõusaalist väheks, mistõttu pidin veel õhtul kella 20sesse pumpi end vedama. Sealt praktiliselt roomasin koju, sest jõusaalis olin hommikul ka ropult kätekõverdusi teinud ja pumpis nendega ka just tagasi ei hoita.

Nädalavahetuseks sõitsime Haanjasse. Ööbisime ilma elektri ja veeta Vällämäe RMK metsaonnis ning olgu öeldud, et öösel on ikka väga friiki ärgata ja silmi lahti tehes tõdeda, et kottpime on, no kohe mitte midagi ei näe. Ja meie välikäimlal polnud katust ning vihma koguaeg sadas..
Istusime küünlavalgel vaikuses ja mängisime toredaid kaardimänge. Mina teadsin seltskonnast täpselt ühte inimest, ülejäänud üheksa olid võõrad, aga kui toredad! Järgmisel päeval käisime mööda Piusa jõeäärt RMK matkarajal 15-kilomeetrisel matkal. Terve aja vihma sadas ning jalad said juba autost õue astudes märjaks, aga kõigi tuju oli sellest hoolimata ülev. Oh kui õnnelik ma olen, et selle plaaniga kaasa läksin ja mugavustsoonist välja astusin!





Saboteur

Vastseliina linnuse muuseum

Vastseliina linnuse üks jupike 



 
..ja vaade linnusese tornist :)


 enamik meie matkarajast oli kaetud libedate lehtedega, 
trepid olid eriti ohtlikud








Pühapäeval läksin seevastu jälle Laulasmaa SPAsse saunamaailma sooja sisse saama ning õue ujuma. Selline suurepärane nädal oli, nädal keha ja hinge jaoks. Motivatsiooni ammutamiseks, salvestamiseks :)

Eile hommikul olin jälle 6:40 algavas bodypumpis, seekord oli meid vaid kolm ning treener viskas kavasse vimpkasid sisse, näiteks kükiloo võttis mingist igivanast kavast, mida ma kordagi varem teinud polnud. Selline teguviis oli minu jaoks vägagi tervitatav, mul on suht oksendamiseni sellest praegusest kavast. Olen vist liiga aktiivne pumpija :|

Nautige pilte ja minge õue, see sügis on nii ilus. Ma ikka iga aasta üllatun :D


Thursday, October 15, 2015

6 päeva = 5x BP, spinn, TRX ja jooks

Eelmise nädala lõpus tabas mind enneolematu trennimotivatsioon, mistõttu sai laupäeva hommikul kolm trenni järjest tehtud. Pump, 45 minutit jooksu ning otsa intervall-spinn. Viimast juhendas Fjodor. Vauvauvau, ma ei mäletanudki, et ta nii hullu kütet annab. Ta pigistas minust välja viimasegi energia ja paha tuju osakesed. Kojuminek oli küll väga vaevaline, aga veidi hinge tõmmates oli päev mõnusalt tegus ja rõõmus! Pühapäeval tõmbasin hinge ja siis esmaspäevast algas jällegi normaalne kütmine..

Sel nädalal ei ole hoog raugenud ning kõik hommikud on alanud rühmatreeningutega. See teeb siis kolm korda pumpi ja eile proovisin vahelduseks TRX-i. Püha jumal kui raske see oli! Täna valutavad kõik kerelihased, ja isegi sangad valutavad!

*
*
*

Ühes pumpi tunnis jõudsin ma tõdemuseni, miks ma nii pikalt väljaastetega sõbraks ei saanud. Ma olin ju alati jalg jala ette astunud (mitte jalad veidi harkis nagu õige on) ning seetõttu vale tehnikaga nii ebamugav oligi. Nüüd olen saanud isegi kangi õlgadele võtta ja mitte selle all kustunud. Ka kükkide ja rinnalihaseid treenides olen koormusi tõstnud, ainult need käed on need, kus olen algusest peale samade raskustega treeninud, ei jaksa noh!


Mõni mõnus menüüpilt ka meie igahommikusest mahla-smuutihullusest:


värskelt pressitud arbuusi-pirni mahl

värskelt pressitud/püreestatud banaani-apelsini mahl


maasika-banaani-mustika-keefiri smuuti

banaani-mango-keefiri smuuti

 lihtne banaani-mandli-keefiri smuuti kaneeliga

šokolaadi asemel

Viimased 6 päeva võib kokku võtta nii: 5 pumpi, spinn, jooks ja TRX, not bad. Not bad at all! Olgugi, et ma olen oma elu parimas vormis, aga panen ikka edasi, tulge teiegi :)

*TRX pildid guuglist, muu minu tehtud.

Wednesday, October 7, 2015

kui BP ja värskelt pressitud mahlad ühinevad

Taaskord ei jõudnud ma täna hommikul äratuskella tirinat ära oodata ja ärkasin teisipäeval juba enne poolt kuut, mistõttu sai võimalikuks säärane ülesvõte kell 6:35 otse treeningsaalist:



Seega jah, ma olen saanud end tagasi hommikusele pumpi-lainele ja olen selle üle ütlemata uhke. Pärast hommikust trenni on päev otsa nii hea olla, tõsijutt, proovige teiegi, kasvõi korra!

Viimases trennis oli üks külastaja, kes esiteks jäi 10 minutit trenni hiljaks ning ta ei lasknud end häirida sellest, et treener talle õigeid asendeid näidata proovis. Korduvalt. Küll ta tegi jõutõmbeid valesti, kükitamise asemel kummardas, õlatõmmet tegi valesti ja lendamist ka, põhimõtteliselt kõike, mida ma jälgida jõudsin. Mind ajavad kohutavalt pingesse sellised inimesed, kes ise ei oska ja õpetada ka ei lase. Eelviimasel korral oli vaja ühel slaavi tädil keset trenni stepipingi kõrgust regullima hakata ning see koheselt ka õigele kohale ära viia. Terve saal ootas ta järel.. Kammoon, hommikul, kui kõigil niigi kiire on! Treener ei jätnud seda ka muidugi kommenteerimata. .


Õhtuti olen lisaks veel spinnimas käinud. Siinkohal tahaksingi tervitada seda kodanikku, kes pehmendusega rattapüksid leiutas. Pükse hakkasin taaskord väärtustama siis kui need ühel päeval koju unustasin ja tavaliste treeningpükstega väntamas käisin. Oh seda õudust ja ebamugavust ning mitmeid ei-aitäh-ma-ei-soovi-istuda päevi. Spinnijad, kas te kõik käite rattapükstega trennis?
Üleüldse tunnen, et kui suurem olin, oli pehmem istuda isegi väljaspool spinnisaali. Ka tavaliste pükstega. Igal asjal oma head ja vead :)


Tööl oleme viimasel kahel nädal ajal igal hommikul värskelt pressitud mahla teinud ja päeva peale šokolaadi asemel kuivatatud home made õunu söönud. 

lemmik banaani-apelsini smuuti
banaan on mõnus püreene ning sobib imehästi vedela apelsinimahlaga


teine lemmik kiivi-ananassi värskelt pressitud mahl
veidi kare, sest mõlemad viljad happelised, aga siiski väga meeldis!

porgandi-kurgi-laimi mahl
värv kena, aga maitse mitte minu jaoks. aga vähemalt proovitud! :)*


šokolaadi asemel - ökomöko kuivatatud õunad


Kuna piltidega sattusin hoogu, lisan ka uue poelettidelt pärit lemmiku pildi: Leiburi nisujahuvaba tatraleib chia seemnetega, vau kui mõnus!



Endomondost saabus ahjusoe septembrikuine statistika, mis tõi naeru suule, ma arvan, et ma olen tubli:

Endosse tubased treeningud kirja ei lähe, mistõttu päriselt olen veel rohkemgi kaloreid põletanud, hurraaa! :)

Kaal jätkab jälle alanemise trende..

*Instagramis on igapäevane menüü üles laetud :P

Wednesday, September 30, 2015

kolisin trennidega tuppa

Ma olen nii palju tuima saanud selle bloginduse hooletuks jätmise pärast, etet... 

Paar nädalat tagasi leidis aset Stamina tervisejooksu ja -kõnnisarja viimane etapp ning pean tõdema, et sellega on tubase hooajaga niiöelda leping sõlmitud. Kurvastusega andsin ära enda ja kogu tiimi kiibid ning sõitsin nukralt jalgratta seljas koju. Veloparkla operaator veel kommenteeris mu ilmet, et ilmselt tahan ühe ringi veel joosta. Tahtsingi.
Kurbusega mõtlesin, et ka ratas tuleks varsti maale asumisele viia. Tundub nagu ühe ajastu lõpp..



Teate kui hea tunne on uhkusega lühikesi pükse ja seelikuid kanda? Sel suvel oli mul see võimalus esmakordselt minu täiskasvanu ea jooksul. Tahaksin ka järgmisel hooajal samamoodi enesekindlalt shortsidega ringi lipata, peegli ees tselluliidivabade jalgadega eputada ning hiljem hea tundega suviseid reisipilte vaadata :)
Seetõttu ei saa talvisel perioodil loorberitele puhkama jääda. Näiteks viimase nädala jooksul olen lisaks tavapärastele õues vähemalt 10 km päevas kõndimistele külastanud veel fatburn-spinni ning üle kolme kuu ka bodypumpi. Special K kirjutas sellest kavast pikalt-laialt oma blogis. Seal kirjas ka iga loo nimetus kui kedagi huvitama peaks. Well, väljaastete lugu on uues kavas üsna kerge, isegi ma jõudsin lõpuni teha ja pettusin kui juba läbi sai, jõudu jäi veel alles. Sama ei saa muidugi kätekõverduste osa kohta öelda, aga tunne on hea ja kava võimaldab isegi suvepuhkusest hoolimata raskusi juurde kruttida. Mul on rõõm tõdeda, et olen leidnud tagasitee spinni ja pumpi juurde!

Ka tööelu muudame tervislikumaks. Kontorisse vedasime suured võimlemispallid, mille otsas kolleegiga juba paar nädalat istume. Selja- ja üleüldse kerelihastele peaks hea olema. Aga be aware! algajad ei tohiks järjest üle 20 minuti selle otsas istuda. Iga kord tualetis käies üritame 10 kükki teha, jepjep! Täna hommikul tegime ka värskelt pressitud õuna-porgandi mahla ning sööme šokolaadi asemel ise (täna öösel) kuivatatud õunu, et söögilaud natukenegi tervislikum saaks. 






Selline lühike ja kiire postitus, sest nii palju on ju teha. Näiteks kool algas sel aastal kuidagi eriti hoogsalt, terve nädalavahetuse veetsin tööõiguse meelevallas ja analüüsisin riigikohtu lahendeid. Sama jama tööga, hooaeg saab küll läbi, aga tööd on kuidagi eriliselt palju.
Kaalu olen veidi kogunud, aga üle 64 endiselt ei kaalu, hurraa! :)

Friday, August 28, 2015

elu kiireim jooks

Eile käisin üle kolme nädala jooksmas, Stamina raames. Selleks sõitsin kohale rattaga 7 kilomeetrit, jooksin kohapeal suts üle nelja ja tagasi sama teedpidi. Enne startimist rääkisin veel sõbraga, et ta tuleks õhtul Järvevana äärde tiirule ja riisuks mu vajadusel kokku, sest olin kindel, et koju tagasi ma rooman, ratas käekõrval või hoopis võsas.

Tihtilugu aga hindame oma võimeid vähemaks kui tegelikult suutelised oleme, ka seekord. Jooksin oma kogu elu jooksude parima aja - kiireima kilomeetri läbisin 4 minuti ja 35 sekundiga, keskmine 6:28. Tavapäraselt on keskmine 8+ minutit. Kui tavaliselt sörgin, mistõttu möödub rajal minust mitmeid inimesi, siis eile oli möödujaid vaid kaks, selline turbonaine :D Ma ei oska isegi kommenteerida, kust see jõud jalgu nii kiiresti liivarajal liigutamiseks tuli.

Ma ei ole kunagi jooksuarmastaja olnud ent Stamina etapid on minust pisikese pisiku külvanud. Selline mõnus saame-kokku-ja-lähme-teeme-midagi-koos-värk ning lisaks (põlvedele) mõnusad looduslikud rajad. Eile oli mul igas mõttes kohutavalt halb päev kuniks sain loodusesse, Ülemiste järve kaldale jooksma. Selles mõttes olen ikka veidi lillelaps küll, et piisab vaid mõnusast männimetsast, rohelusest ja natuke liigutamisest, et päev hoopis teistsuguse pöörde võtaks. Soovitan teilegi :)





PS! Ka täna hommikul selle asemel, et ilma üle kurta ja bussiga kontori ette sõita, otsisin välja kummikud ja vihmavarju ning tulin samamoodi jalgsi tööle nagu päikeselistel päevadelgi. Olgu veel öeldud, et varbad ja pealagi olid üsna ainsad kohad, mis kuivaks jäid :D


Leidke ikka võimalusi ja mitte vabandusi, onju! ;)

Tuesday, August 25, 2015

ma olen tagasi, 18 kilo kergemana

Mul on natukene halb tunne, et oma lugejad hooletusse jätnud olen. Suvi on tõesti üks kiire ja väga põnevaid seiklusi täis aeg. Aeg, mil võimalikult palju linnast väljas viibida ja vastu võtta ütlemata palju komplimente oma salenemise kohta. :P 


See muidugi ei tähenda, et mul sportimine hooletusse jääks. Liigun ikka hästi palju, nii jala kui uiskudel, vahel satun isegi saali - viimati näiteks koos Lauraga pilatesesse. Ma tüdinen kiiresti, mistõttu otsin ikka erinevaid trenne, terviseradasid ja liikumisvõimalusi, et laiskus peale ei tuleks :)


Eile üle mitme aasta sõbrannat nähes, sain küsimuse osaliseks "Sa sõid ühe friikartuli, mitu kilomeetrit Sa nüüd jooksma pead, et see tasa teha?" Okei, ma saan aru, et ta ei mõelnud seda kuidagi halvatooniliselt, aga viimasel ajal tuleb selliseid kommentaare üsna palju ette. Palun saage aru, et ma ei ole mingi tervislikkuse friik. Ma olen näiteks viimased paar nädalat iga päev siidrit tiksunud ja ohtralt vesipiipu suitsetanud, ükspäev sõin ära terve gigasuure paki TuttiFruttisid, saiakesi ja burkse on ka üksjagu menüüsse sattunud ja mu kaal ikka langeb. Ma ei väsi kordamast, et see kõik saab alguse siis kui kinnisidee kaalulangusest peast pühkida. Nagu mu sõbranna ütleb: siis kui keha pole stressis. Been there, done that nagu öeldakse.
Kui keegi ei usu, siis tõepoolest nii ma kõik oma 18 kilo kaotanud olen - praktiliselt mitte midagi toidulaualt elimineerinuna.

Aga mida ma siis teen, küsitakse, et L suuruses riided S-i vastu vahetanud olen.
Minu põhilised soovitused:
- Unusta võileivad. See on minu teekonna kõige keerulisem osa, võilevad oli minu must be hommikusöök. Algul vahetasin need pudru vastu välja, tüdinesin, siis kodujuustu- ja tavalise omleti vastu, tüdinesin, ja nüüd kõiksugu suhkrut täis jogurtid-keefirid teemas. Näiteks Muahi! Stracciatella koorejogurt on hetke lemmik.
- Liigu võimalikult palju! Mina liigun iga päev jala vähemalt 10 kilomeetrit. Reaalselt tulengi bussilt varem maha ja kõnnin 2 kilomeetrit tööle. Lõunal käin 3 kilomeetrit (poodi ja tagasi, meelega kodust süüa kaasa ei võta, äkki jääks siis laisklema kui veidi kehvem ilm) ja õhtul koju jälle 2 km. Suvisel ajal pole raske ka õhtul mõni kiirem tiir teha või kaugemasse poodi piima järele minna.
- Raskemat trenni tee enesetunde järgi. Kui on eiviitsi peal, siis ei ole mõtet end saali tapma minna. Tee parem näiteks üks tunnine kiirkõnniring. Jaluta sõbraga vms, see mõjub paremini kui vastu tahtmist punnitatud tõsine treening.
- Tee omale treeningkalender, kus värvid ära iga päeva, mil oled trenni teinud. Ütlemata tore on kui külalised tulevad külla ja teevad märkuse "appi, Sa pole juba kaks päeva treeninud!" :D Samamoodi hoiab see end motiveerituna, tahaks ju neid päevi koguaeg värvida ja värvivabu päevi mitte niipalju näha. Säti kalender kodus sellisesse kohta, kus temaga tihti kohtud, et asi veelgi tõhusam oleks.
- Võta asja mõistusega. Ära kaalu iga riisitera või idu, söö aeglaselt, teadvusta omale, mida suhu pistad. Kui on rämpsu isu, siis söögi veidi seda mitte ära sunni isu taanduma, lõpuks annad niikuniii alla ja sööd veel suurema koguse kui algul plaanitud. Kui Sulle sobib, toitu näiteks kaalustalla.ee kava järgi. Minul oli sellega algul oli küll tore ja hästi lihtne lihtsalt retsepti järgi toitu teha ja mitte midagi mõelda. Lõpuks muutus asi rutiinseks, ja kammoon, ma lihtsalt ei saa järgmised 60 aastat süüa mingi kava järgi. aga Sulle äkki sobib :) Või on see vähemalt heaks eneseteadvustamiseks, kuidas ja kui palju süüa võib. Alternatiiviks tap.nutridata.ee toidupäevik. Pidasin sedagi mõne aja, et teada saada, missuguseid toitainete gruppe ning mis ulatuses tarbisin. Väga informatiivne aga ma ei ütleks, et ma siiani sealsete soovituste järgi toituks.
Ära otsi vabandusi, leia võimalusi! See kehtib nii ilma, aja kui kõige kohta. Kohtu sõpradega hiljem pärast trenni või mine kohtumisele kõndides, ärka hommikul varem kui õhtul pole võimalik liigutada. Võimalusel mine tööle/poodi/kaugema sõbra juurde rattaga. Otsi üles kodulähedane kergliiklustee ja mine sõida seal uisku. Jookse. Tee sõpradega väike discgolfi ring või mine välijõusaali kui pole võimalik sisesaali eest maksta. Ilmad on nii ilusad, võimalusi on niiivõrd palju!


Kui keegi kesklinna/Kadrioru piirkonnas motivaatoriks või niisama trennikaaslaseks minusugust liikumisfriiki otsib, anna endast teada ja hävitame koos need paganama pekid! ;)


Ja lõppu üks suvine merel viibimise pilt ehk nii me töötamegi suvisel ajal, tsäo!

kui tihedamini pilte näha soovid, otsi mind Instagramist ;)

Tuesday, August 4, 2015

Postimaja Myfit ja Foamrolli treening

Nädalavahetusel vedasin end Postimaja saali uudistama. Ilm oli kena, mistõttu imestasin, et saalis niivõrd palju treenijaid oli.

Esmalt valdas mind suur rõõmujoovastus, ruumid olid nii puhtad ja remondi-lõhnalised, saal avar - seal ei pea vist kunagi tulesid põlema panema, avastamist palju, ka palju nurgataguseid, see mõnus terrass ja need vaated, vau!


Miinusteks pean liiga paljusid töötavaid kliimaseadmeid, mõne üksiku trenažööri peal sai nii treenida, et külm õhk peale ei puhuks. Ja need edevad inimesed, ma ei tea! Kaks lihasmäge olid ühesuguste supermani üliminiatuursete maikadega, mu rinnahoidjal oli ka rohkem riiet kui nende maikadel, rinnad paljad edvistamas. Üks vend oli spordijoogiks lausa Starteri kaasa võtnud. Tal oli muidugi Bieberi soeng ka. Sõna otseses mõttes nädalavahetuse fancydes kohtades treenijad (ilmselt).

Seadmed on saalis tutikad, saal väga valgusküllane ning näiteks jooksulindiga saab facebookis käia või youtube-is mussi kuulata, ma pidin lihtsalt ära mainima :D
 vabandan kehva kvaliteedi pärast, treenisin siiski :)


Esmaspäeval külastasin aga uut treeningut - FoamRoll kõht/selg/tuhar. Mis peaks välja nägema selline:

Küll hakkas kurb kui selgus, et uude klubisse pole veel rullid jõudnud, ka matte pidime kõrvalsaalist juurde tooma, sama lugu hantlitega "tooge need jõusaalist või kõrvalt saalist", kus toimus parasjagu pump. Tegelikult oleks ju võinud tunniplaani kirja panna, et väljareklaamitud tundi seekord ei toimu.
Uuele saalile kohaselt keeras muusika end vahepeal megavaljuks nii, et bass raputas krohvitolmu seintelt alla, kõrvadest rääkimata, hantlid olid nii uued ja määrdeainegagi veel koos, et kasutada said neid ainult pabersalfakatega.

Kõikide vabanduste kõrvale lisas ülipositiivne ja igati meeldiv treener, et tegemist on väga lihtsa trenniga kuid pulsi lubas juba treeningu algul lakke tõsta - tõsi, seda ta ka tegi! Ma kergelt surin jälle ja kui ühe jala labasse tuli pärast mitmeid kükke kramp, oli allandmine kerge tulema. Aga ei, umbrohi ei hävine!

Lõpp kokkuvõttes oli trenn väga tõhus kõhu ja selja piirkondadele, higi voolas mööda põski alla ja muusika oli väga hea ent kahju, et rullimise osa ära jäi, ehk siis uuel nädalal läheb paremini :)

Täna jälle Brazil Butt Lifti, woohopiduu!

Kes veel Postimaja treeninguid külastanud on, kuidas meeldis?
 

Kaal endiselt 63,5 ringis, fantastika!