Thursday, August 28, 2014

missuguses spordiklubis sügisel alustada?

Nädala kahel esimesel päeval sadas nii kohutavalt, et ma ei tihanud kodust välja minna. Kolmapäeval võtsin trenniasjad kohe tööle kaasa, et otse trenni kihutada, aga nii uimane päev oli, et läksin hoopis otse koju magama (trennikott ilusasti kaenlas) :D
Täna hommikul ärkasin seetõttu pool viis. Väljas oli nii kohutav tuul, et ei viitsinud jooksmisega peavalu korjama minna. Ka ei jõudnud seda 15-minuti jalgade trenni teha.. ülimalt loid olek on vihmaga. Aga trenni tulebki teha siis kui tahad, mitte vastu tahtmist, right?

Nagu juba aasta algul, olen ka täna sama küsimuse ees: missugusesse spordiklubisse minna/jääda? Zelluloosikas on üsna koleda välimusega ning nüüdse remondi käigus ka treeningruume ei renoveeritud, kuid see on kodule nii lähedal. Audentes, kus ma juba poolteist aastat käinud olen, on megamõnus, hästi palju erinevaid trenne, bassein ja moodne jõusaal. Aga see kaugus, hommikuti kesklinnast sinna sõita ja sealt edasi Lasnamäele tööle. Seetõttu ka need õhtused trennitamised ära jäävad, et poolekuuestesse ma lihtsalt ei jõua kohale ja pool seitse on juba veidi hilja, pean siis Tondi selkus tsillima või niisama Audentese treeningsaali ukse taga trepil istuma. Ning koju jõuan siis nõks pärast üheksat õhtul (kui otse töölt trenni lähen!). Hästtti-hästi tülikas ja pidevalt küsitakse mu käest, miks ma nii kaugel trennis käin.
Nüüd, kui veel kooliõpingutega alustan ning aega eriti vähe on, pean tegema otsused, mis minu aega kokku hoiavad. Seega Audentes jääb minevikuks.. Myfit on kuuldavasti nii ülerahvastatud, et ma tõesti ei viitsi 50-kesi pumpi trennis näiteks käia. Kaob see personaalsus ära või variant, et treener üldse näeks minu kohalolu, rääkimata sellest, kui ma midagi valesti teen ning et ta juhendaks õigesti tegema.
Scala, mis oli ka valikutes, pandi junnikuu lõpu seisuga kinni. Revali kohta ei ole ka väga kiidusõnu kuulnud kuigi treeningtunniplaan on üsna kirju ja tihe.. Ehk on kellelgi mu lugejatest mõni hea soovitus mõne kesklinna klubi osas (see Radissoni vastas olev ei sobi, asukoht küll hea, aga üle 100 euri kuus on natuke palju maksta :D )?


Teazy teede joomise olen jätnud sinnapaika. See oli kaheksas päev, kui ma õhtuteed, mis mulle ennist väga maitses, jooma hakates oksele tahtsin hakata. Ma ei tea miks, aga see maitses seekord nii halvasti, et ma pole julgenud rohkem juua.

Sunday, August 24, 2014

nädalavahetuse trennid

Reede hommikul poole seitsmest saali jõudes olin terve treeningu aja ainuke naine saalis. Kokku oli meid heal juhul üldse viis tükki. Hommikuti on uni liigmagus ilmselt kuid tundub, et mulle hakkab see hommikune treenimine taaskord harjumuseks saama :)
Tegin üle megapika aja mõnusa õla-selja päeva ning otsa mõned crunchid ja jalatõsted.


Kui mingi aeg suutsin plankis olla 2 minutit, siis 
nüüd kuu ajaga olen nii rooste läinud, 
et minutiga saan vaevu hakkama.







Öeldakse, et treeningsaali peab alati kindla plaaniga minema. Ma ei tea, laupäeval saali minnes juhtus minuga üsna tavapärane asi: olin mõelnud välja, mis teen seal, aga sooja tehes läks crosstraineri peal kuidagi nii libedalt, et udjasin sellega tervelt 50 minutit, otsa veel 300 hüpet hüppenööriga ning mõned kükid ja jõutõmbed 15-kilose kangiga.






Nädala peale sain kokku neli jõusaali treeningut, olen nii uhke!



Wednesday, August 20, 2014

rattaga trenni + pähklilugu

Ka vabal päeval ei suutnud ma üle kella seitsme magada. Tegin hommikusöögi, jõin Teazy teed Svea moodi (piparmündiga, siis ei pea mett panema) ja kihutasin rattaga trenni.


7 km väntasin sinna (õnneks "pole" üldse tuuline ilm ju :D), kohapeal rühkisin tunni (nt kükke tegin 15kg kangiga, success!) ja tagasi 7 km. 
Ratast trepist üles 4. korrusele tassides tundsin jalgades väsimust ja õnneks praegune torm ei meelita mind kuidagi õue, lebopäev!

Proovisin oma toitumiskavast jälle üht uut retsepti, mis palub pähkleid smuutisse lisada (lisaks ka kohupiima, midagi uut minu jaoks!). Võin öelda, et purustatud kujul on pähkleid võimalik süüa, isegi minul, kes ma neid suure kahtlusega smuutitünni loopisin, sest pähkleid ma ei söö. (Erandiks pistaatsiakad või šokolaadis olevad maapähklid). Tegelikult sai lugu alguse sellest, et peika tõi täna koju tudengieine - erinevad (koledad) pähklid, nüüd saan neid mitu korda erinevatesse smuutidesse loopida, oh ma olen niii õnnelik selle avastuse üle :D

Tuesday, August 19, 2014

Nike'i postitus - treeningvarustus + äpp

Kui ma ühel päeval liiga vara trennipiirkonda sattusin, otsustasin Nike Outletist vaadata omale uusi jõukakindaid. Loomulikult neid ma ei leidnud, küll aga lahkusin poest uue ülimugava rinnahoidjaga.
See juhtus esimest korda kui ma allahindluselt mõne rinnahoidja saan, vahel tundub, et D-korv on meie maal lausa haruldus.




Kui keegi teab, kus praegu soodsa hinnaga ilusaid ja häid jõusaali kindaid müüakse, võite teada anda :)

Naised trenni! kommuuni vahendusel sattusin täna kellegi blogisse, kes kasutas Nike+ training äppi. Tõmbasin ka omale selle ja olen sõnatu, võimustuses, praegu teeks küll kõik asjad ära!
See äpp on nagu isiklik treener, öeldes ja näidates (videos või piltidel, ise valid) ette, mida ja kui palju teha. Palju erinevaid kavasid, erinevad nii algajatele kui ka edasijõudnutele. Ma ei osanudki hästi otsustada, missuguseid tulemusi ja kava tahan ning prooviks tõmbasin alla esimese: sweat + shape. Higi võttis kenasti lahti ning meeldib, et treener innustab ja õpetab harjutusi õigesti sooritama. Ja see on kõik absoluutselt tasuta! (jepjep, kõlab reklaamina, ai nõu, aga ma olen nii äksi täis! :D )
Igaljuhul mõni screenshot, et pilt selgem oleks:




Näidis nimekiri harjutustest, saab enne downloadimist kava üle vaadata :)





mis juhtub rasvaga kui kaalus alla võtta?

Midagi nii lahedat, nagu selle artikli kommentaarius on, pole kaua aega näinud :D
Sekka ka mõni asisem kommentaar. Enamjaolt siiski humoristid, mis muud. :D

"Kui inimene teeb trenni ja jälgib toitumist, tarvitab keha üleliigse energia ära, võtab lisaenergiat veel ka n-ö rasvalaost. Nii hakkab rasv «põlema», täpsemalt öeldes rasvarakud tõmbuvad kokku(ei kao kuhugi, vaid ootavad uut võimalust paisuda,kohe kui muutud laisaks see ka juhtub).Minu kogemus ütleb,et kehakaalu pole võimalik ainult treenides kontrollida.Ilma tasakaalustatud toitumiseta võid treenida vigastusteni ja tulemus sind ikka ei rahulda."

"Jutt katkes kõige põnevama koha pealt. Rasvarakud jäävad alla võttes nälga ja hakkavad saatma kehale signaale, et oleks vaja süüa. Aga kui nad paisuvad liiga suureks, siis poolduvad. Seega on tegu ühesuunalise teega: rasvarakkude arv naljalt ei vähene, aga juurde on neid kerge tekitada. Kuidas sundida keha rasvarakkude arvu vähendama, on olümpiaadiküsimus."




Mis juhtub rasvaga, kui kaalus alla võtta? (26)



Kui kaalulangus eesmärgiks võtta, peaks teadma ka seda, mis toimub sel perioodil organismis sees - mis juhtub rasvaga naha all ja organite vahel.
Enamik meist teab rasvast üsna palju. Me teame, et madala kaloraaži hullus, mis puhkes 90ndatel, on nüüd möödas ega andnud suurt tulemust kellelegi. Me teame, et transrasvad pole meie tervisele kasulikud ning teame ka seda, et rasv, mis paikneb meie siseorganite vahel, võib põhjustada tõsiseid terviseriske, kirjutab Fox News.
Kui aga inimene võtab eesmärgiks kaalu langetamise, siis kuhu kaob rasv?
Kui inimene sööb rohkem, kui tema organism reaalselt energiat vajab, talletub üleliigne energia rasvarakkudesse. Seejärel hakkavad rasvarakud tootma rasvhappeid, mida kutsutakse triglütseriidideks. Kui triglütseriid on rakku talletunud, sunnib see rakke laienema. Nii suurenevad rakkude mõõtmed.
Kui inimene on kaalulangetusperioodis, teeb trenni ja jälgib toitumist, tarvitab keha üleliigse energia ära, kuid võtab lisaenergiat veel ka n-ö rasvalaost. Nii hakkab rasv «põlema», täpsemalt öeldes rasvarakud tõmbuvad kokku.

Tõesti asjalik artikkel, kommentaarium jällegi palju põnevam. Aitäh, Postimees.ee

Sunday, August 17, 2014

elu pärast pumpi, Gymstick ja rattasõit

Esimesel päeval pärast pumpi polnudki lihastes nii hull valu kui kartsin, ka ei olnud teisel päeval pärast trenni kui tavaliselt siis ikka tunda annab. Veidi tuikasid, aga see on mõnus ning sõltuvust tekitav, veel rohkem pingutama panev tunne, mis tõukas mind reedel Gymsticki minema.
Eelmisel suvel käisin seal iganädalaselt, aga septembris muudeti tunniplaani ning jäi vaid kolm korda nädalas: mingi päev hommikul 11-st, siis reede õhtul 18:40 ning pühapäeval minu laulukoori prooviga samal ajal. Mõistagi ükski aeg neist ei sobinud ning nii meie teed lahku läksid.

Seekord läksid reedel sõpsud juba pubisse sel ajal kui ma trenni poole teel olin, korrutasin endale: prioriteedid, prioriteedid! Pärast trenni nägin tänaval treenerit ja ta küsis, et kuidas oli ja miks ma vahepeal käinud pole. Rääkisin oma murest, et nii pahad ajad ning et käisin hoopis pumpis paar päeva tagasi. Ta naeris ja ütles, et siis olin isegi tubli, et vaid ühe harjutuse kõige raskemat varianti teha ei suutnud ning miks lamasin laiba kombel matil :D

Gymstick on siis selline pulk, mille külge on kinnitatud kummid, mille omakorda enamasti jalgade kuid vahel ka käte külge paned ning treenima asud. Trenn meenutab kõige rohkem ilmselt bodypumpi tundi, lihtsalt raskusketaste asemel saab raskust juurde kruttida kumme pulgale rohkem peale kerides. Kõige enam kiidetakse seda trenni selle tõttu, et see ei koorma liigeseid ning enamasti ei saa harjutusi tehes endale liiga teha. Tundub imelihtne, aga kui treenima asud, katsu seda sticki näiteks väljaasteid tehes paraleelselt maaga hoida :)
 
Foto: terasspordi lehelt.


Laupäeval tegime peikaga pika jalutustkäigu ja käisime Kochi aitades söömas, kus mul mitte midagi süüa polnud. Kahetsesin, et trenni selle pärast ära jätsin. Ja näksisin päev otsa. See ongi see trennitamise juures suur miinus - mul on megaisu koguaeg!

Pühapäeval seevastu tegin hommikuse Teazy sisse kallamise järel kiire mõtte teoks ning läksin saali. Otsustasin terve keha treenimise asemel ülakeha päeva teha:

  • soojenduseks crosstrainer 10 minutit
  • sirgete käte allatõmme 37,5 kg x 15 x 4 seeriat


  • hüpped hüppenööriga - 80 korda
  • biitseps 25 kg x 15 x 4 seeriat



  • hüpped hüppenööriga - 80 korda
  • kerepöörded 13,6 kg x 10
                          15,8 kg x 15 x 2 seeriat



  • hüpped hüppenööriga - 80 korda
  • painutused küljele (hantliga) 3 kg x 15
                                                4 kg x 15 x 2 seeriat

  • jõutõmme 10 kg x 15 + 5 seljatõmmet x 3 seeriat
  • venitused
Kaalule astudes näitas see 59,6 kg :D Supervahva, aga suts kahju, et kaal segast pani ja järgmisel korral siiski õiget kaalu näitas.
 

Pool tundi pärast trenni (ehk siis koju jõudes) võtsin ratta ja tegin väikese poetiiru - 13,7 km. Oh kui hea päev, nii hea!

Sel nädalal kokku 5 trenni, jessssikas! 

Pildid ikka ja endiselt googlist.

Friday, August 15, 2014

murakamoosiga kodujuust ja Teazy

Eile avastasin, et mu maja taha on paigutatud üks õuejõusaali atribuutika, väga vahva, plaanin ükspäev testima minna!



Täna proovisin üdini kiiretud murakamoosiga kodujuustu ja see oli fantastiliselt maitsev! Vauvau, mina, kes ma peale vaarikate ja maasikate üldse marju ei söö, olin ikka väga üllatunud. Enne veel kui esimese ampsu võtsin, ütles kõrval istuv kolleeg, et see asi on JÄLK! Minu eelarvamused kasvasid veelgi, kuid jah, super, pidin end tagasi hoidma, et mitte tervet potsikut ühe korraga sisse ajada! Uus lemmar magustoit ja mis põhiline, see on ka minu toitumiskavasse sisse kirjutatud. Whooopiduu!


Mis Teazy teedesse puutub, siis õhtutee maitses ülihästi ning suigutas kenasti unne. Ma ei jõua ära oodata, et saaks juba uuesti seda juua (juuakse üle päeva). Mulle on teiste kogemuste lugemisest just teine arusaam jäänud. Ehk siis maitsemeeled on väga erinevad. Ja pärast kahte teejoomise päeva ühtegi teistsugust tunnet ka ei ole, kuigi räägiti siin peavaludest, meeletust energiatulvast, hullust pissihädast jne. Ehk veel vara.


Wednesday, August 13, 2014

minu esimene BodyPump!

Täna oli minu jaoks üks väga ajalooline päev, nimelt vedasin end lõpuks esimest korda elus BodyPumpi. Kaalusin minekut mitmel nädalavahetusel, et oleks võimalikult vähe rahvast, et ei peaks end piinlikult tundma. Saali jõudes oli rahvast muidugi rohkem kui broneerimissüsteem näitas kuid taganemisteed enam ei olnud. Läksin treeneri juurde ja ütlesin, et olen esimest korda ja vajan abi. Treener küsis üllatunult, et kas tõesti täiesti esimest korda olen pumpis või esimest korda tema trennis, siiski esimene variant.

Ainus, mida lõpuni teha ei jõudnud, olid väljaasted kangiga. Põlved pole ka just parimas seisus, aga olin üllatunud, et niigi palju osa võtta sain!  So proud!

Tunne pärast trenni väga hea, arvasin, et trenn on raskem ja higi lahmab korralikult. Nägu jäi trenni ajal kuivaks, mistõttu olin veidi üllatunud. (Ma tavaliselt higistan nagu loom!) Küll olid riietusruumis uurides püksid nii säärte kui ka tuharate piirkonnas laigulised, samuti rinnahoidja läbimärg, ilmselt oli trenn siiski tõhus :D Kavatsen kindlasti veel minna!

Loodan, et ma homme kanderaami ei vaja :D

Eile ja täna kõndisin pea 8 km päevas, mis on rohkem kui päevadel enne neid. Jejee!

Õhtul pärast trenni käisin läbi ka pakiautomaadist, et oma Teazy teatox teepakikesed ära võtta. Homsest hakkan selle 14-päevase puhastava kuuriga pihta, kindlasti annan teile teada, kuidas maitseb ja mis emotsioone tekitab :)


Aitäh muidugi Kertule, kes selle proovimise võimalikuks tegi, kniks!

Niiet jah, i'm back on track! ;)

Monday, August 11, 2014

esmaspäeva varahommikune jõusaalikülastus

Selle nädala tõmbasin hästi käima, olin jälle enne kella seitset hommikul treeningsaalis, kahekesi ühe onuga.

Väga hullu panna ei tahtnud, pole ikka mitu kuud jõudu teinud.



  • crosstrainer soojenduseks - 15 minutit


  • plank 1 minut (arvasin, et olen rohkem roostes)



  • sirgete käte allasurumine 37,5 kg x 20 x 3 seeriat


  • biitseps 25 kg x 15 x 3 seeriat



  • kallutused kangiga 10 kg x 15 x 3 seeriat




  • kükid kangiga 10 kg x 15 x 3 seeriat



  • seeriate vahepeal hüppasin hüppenööriga, kokku 50 x 7 seeriat  



  • plank 40 sek


  • crunchid 10 x 3 seeriat




***

Täna, kui Heidi lugu lugesin, tundsin sarnasust meie mõttemaailmas :)

Pean tunnistama, et ka minul oli vahepeal see kaalu-söögiteema nii teemas. Ma mõtlesingi vaid söögist ja sellest, kas ma tohin seda süüa või mitte. See on nii jõhker mindfuck. Ja kaalukivistaja. Kui asja vabalt võtma hakkasin, hakkas ka kaal langema, how stange is that, aga töötab!

Hommikune enne-tööd-trenn tõmbab ikka nii hästi käima, ülihea, et läksin! :)

Saturday, August 9, 2014

tagasi trennilainel

Jõudes pärast kahenädalast puhkust Saaremaalt tagasi pealinna, valdas mind linnapiiri ületades kuidagi vastik tunne, üldse ei tahtnud siia tulla. Siin ootavad vaid ju kohustused.
Tuppa jõudes näitas termomeeter 32 kraadi - selge, siia ma ei jää! Võtsin ratta ja läksin poodi, edasi-tagasi suts üle 12 kilomeetri. Rahulikult kruiisisin kui äkki üks rulluisutaja minust möödus, see oli naljakas, ma end nii aeglaseks ka ei pidanud :D Aga leian, et hea algus, mu keha ei tohigi kohe šokki saada! :D


Järgmisel päeval otsustasin üle väga pika aja rühmatreeningust osa võtta - kõht/selg/tuhar ei tundunud nime järgi üldse nii raske kui see oli. Keha esimeste minutitega läbimärg, higi voolas nii silma kui suhu, sest ei jõudnud lihtsalt nii kiirelt ära pühkida ning hing oli paelaga kaelas. Aga kavatsen kindlasti veel sinna minna, pärast trenni oli ikka ülim tunne! Ja kaks päeva hiljem tunnen ikka lihastes veidi valu..

Üle kuu aja kaalusin end ning kaalunumber näitas 72,9 kg. Kaks nädalat ei mingit trenni, palju siidrit, kummikomme, pitsasid ja muud solki, aga kaal seisab. See tunne on nii hea!