Sunday, June 29, 2014

laiskuse uss

Miks mul viimasel ajal nii vähe postitusi ilmub, on sellepärast, et motivatsioon on kadunud. Mitte ainult trenni vaid kõige suhtes. Tundub, et mul on stress - ma ainult magan ja söön ning muud teha ei viitsigi. Eile sõin näiteks meesaia, kaks suurt jäätist, Skittleseid ja peatusin ka korraks poe kondiitriosakonnas, kust ma õnneks midagi koju kaasa ei vedanud. Kogu see tervislik toitumine ja junki mittesöömine on minu elust (ajutiselt) kadunud, ei suuda leida enam motivatsiooni.

Eile õhtul mõtlesin end kokku võtta ja hakkasin Audentese kodukalt vaatama, et kas nad avavad nädalavahetustel endiselt kell 8, et pühapäeva varahommikul trenni minna ja selgus, et nii ujulas kui ka riietusruumides on remont, mille tõttu on need suletud jaanipäevast kuni 3. juulini. Ujula-värki ma teadsin, aga et riietusruumid suletud!?!?! Hea, et ma reede hommikul trenni ei läinud nagu plaanisin, ei oleks kuskil riietuda või pesta olnud.. jama küll kui seda pool 7 hommikul avastad ja koju tagasi seiklema pead.. :/
Otsustasin siis, et kui klubi on kinni, lähen pühapäeva hommikul hoopis rullitama - külmade ilmadega jäi ka see unarusse. Vaadake aga õue, suurepärane ilm uisutamiseks eks... paduvihmas :(

Stressi leevendamiseks tegin eile õhtul ja täna hommikul neid koduse trenni videosid:

See oli üsna raske minu jaoks, mitte ühtegi harjutust 
ei jõudnud pausita lõpuni teha. Aga üle ei tasugi pingutada, 
tegin palju jaksasin, parem ikka kui diivanil pikutada ja saia süüa :)

See video on mõnus, viimast harjutusteseeriat oli juba 
raske teha, aga see ongi see mõnus pingutamismoment!!

Ma ei oskagi öelda, missugune trikoo-onu videotest mu 
lemmik on, need mõlemad jalgade omad on head ja 
võtavad otsaesise ikka niiskeks :D

Kahjuks ei ole videote lõpus venitusharjutusi kuid need peaksid kohustuslik olema, seega ära unustage venitamast!!!!

Thursday, June 26, 2014

11 suurimat toitumise valet meedias

Vau-ii-viuu-aa, kui põnev lugemine täna meedias kajastus: http://www.hingepeegel.ee/paleo-retsept/11-suurimat-toitumise-valet-peavoolu-meedias/
Feissis oli jagajate hulgas ka näiteks Marek Kalmus, kes seda väärt artikliks peab.

See keerab kõik igaljuhul peapeale. 

Tuesday, June 24, 2014

Pühadeaegne trenn

Laupäeval suutsin end taas hommikul esimeste hulgas jõusaali pressida, tegin 60 minutit crosstrainerit ja juurde 45 kükki kangiga - ma pole juba kuu aega lihastreeningut teinud, tasapisi :)



Jaani väljasõidule minnes võtsin ka trenniriided kaasa. Kui jaanilaupäeva hommikul magasid kodanikud enamasti end kaineks, siis mina tegin väikse 3+ kilomeetrise jooksuringi mustikataimede, põdrasambla ja muu looduse keskel.
Superhea on ikka metsas joosta (rääkimata põlvede mittetundma andmisest), niii-niii kahju, et mul linnas sellist võimalust pole :( Ei mingit muusikat vaid linnulaul ja tuulesahin. Fantast!

Pildimaterjali saamiseks langes muidugi ka jooksu keskmine kiirus:





Puhkasime/jooksin siis Roosta puhkekeskuse territooriumil




Friday, June 20, 2014

puuviljalett!

Kolmapäeval pärast oma blogispostituse kirjutamist tekkisid süümekad ja läksin jooksma. Kodust välja astudes seadsin eesmärgiks 3, läbisin 4,21km, jehuu!

Järgmisel hommikul ka 50 minutit crosstrainerit. 


Täna rimi supermarketit külastades leidsin hea tervisliku uue lemmiku oma salatileti kõrval:



Ühtlasi proovisin esimest korda greipi ja mustikaid. Mustikad olid üle ootuste head, greip kahjuks ülllldse ei maitsenud.

Wednesday, June 18, 2014

still alive!

Sel nädalal olen ütlemata laisk olnud. Natuke on see vabandatav sellega, et mu kopsud on nii haiged, et esmaspäeval ei julgenud köhidagi, sest korra seda tehes käis rinnust selline valu läbi, et pisara võttis silma. Edaspidi vältisin.
Pärast emsaspäevaõhtust sinepiplaastritega teki all istumist ja peika nunnutamist, oli teisipäevaks olukord juba tsuti parem. Paneb täna ka veel plaastreid ja ehk siis homme olen reel tagasi.

Nädalavahetusel panime kenasti tantsu, kui klubis olime 5 h, siis neli tundi sellest kindlasti tantsisime (ja jõime alkoholi, üle kuu aja esimest korda, ei olnud palju vaja, ütleme nii :D )
Pühapäeval jalutasime kokku 9-10 km. Ei olegi laiskloomadeks loodud! :)

Friday, June 13, 2014

aasta madalaim kaal!


Pärast kahte treeningut sisaldanud päeva, olin kolmapäeva hommikusest trennist vabastatud - jalad andsid ikka veidi tunda.

Kuid tuharad-reied hakkavad juba ilmet võtma (ja kõhuümbermõõt ka 2cm vähenenud. ja püsinud). :

 

Selle nädala teise poole trennid:
  





Täna kaal, nagu ikka saunalina, plätude ning trennis ära joodud 0,5L veega 72,3 kg! Viimati nägin nii väikest numbrit kaalul eelmisel sügisel.

Nädalavahetusel kavatsen puhata. Proovige teiegi!:)

Tuesday, June 10, 2014

halbadest toitumisharjumustest priiks!

Hommikul 5:28 äratuskella helisedes mõtlesin päris mitu minutit, kas minna trenni või mitte. Ööuni oli lühikeseks jäänud.



 Tänane plankimisetulemus on aga seesugune:

Kummaline, et kodus niisama keset päeva plangutades suudan maksimaaalselt minutiga hakkama saada, pärast peaaegu tunnist trenni aga alati rohkem. !? 

Tundub, et hakkan oma hapukoore sõltuvusest võitu saama. Ennevanasti ma sõin praktiliselt kõiki toite 20%-lise hapukoorega, siis võtsin lahjema, 10%-lise hapukoore ja nüüd aitab selle vastu avokaado, mida ma eile esimest korda elus sõin. Suskasin seda penne-kanafilee pasta sisse ja jäi täitsa huvitav ja maitsev. Täna plovi süües läks ka ilma kooreta täiesti alla kuigi vanasti ei tulnud see kõne allagi, et hapukoor välja jäetakse :D). Ma olen superuhke enda üle, tegelt ka! :)
Täna hommikul proovisin esimest korda elus tatragaletti, millele panin merevaiku, veisesinki ja lahjat juustu peale, mis tähendas vaid 82kcal terve võiku peale! Vaau!, tundub, et mu võileiva söömise probleem on ka lahenduse leidnud :)

Kaal on hakanud jällegi langema. Hea päev ;)

*Edit:
Õhtul jooksin veel 4,41 km ja tegin uue plangu rekordi - 2 minutit. Superpäev!

Friday, June 6, 2014

jooks veel magavas linnas

Hommikul 6st ärgates viisid mu uued nunsud mu jooksma, ma läksin nendega vaid kaasa. Super. Tunne nagu jookseks sandaalidega, varbad saavad joostes tuntavalt õhku. Priima!

Sel ajal, kui sammud õue seadsin, linn veel magas. Mulle nii meeldib kui ma kuskil teistega võidu trügima ei pea.
Avastasin Tallinna Spordihalli taha hiljuti ehitatud võimlemise pleissi, tegin pilte ka:


 


Kekutasin ka eile-täna peegli ees, sest tulemusi on juba rohkem näha. Keskkoht vähe peenem ja mõnd aega tagasi ostetud kaks numbrit väiksemad püksid lähevad ka nüüd jalga :)




Thursday, June 5, 2014

uuued isetormajad :)

Minu senised välistreeningu jalatsid on soetatud sel ajal, kui Viru hotelli juures oli Sokose kaubamaja ja seal ka Eesti esimesed eskalaatorid, millega üles-alla sõita sai. Ka bussipark ja Nehatu olid sealsamas. Ma käisin põhikoolis või siis esimest aastat gümnaasiumis. Teenisid nad mind väga hästi, üle kümne aasta kindlasti! Peika naerab juba mõnda aega, et kas ma uusi ei tahaks osta ja et kuidas ma nendega üldse õue julgen minna :D









Täna siis juhtuski selline asi, et..



 Aitäh Mariale soovituse eest. Rademaris on tõõõesti head hinnad! Nike outlet jäi hindadega ikka pika puuga maha (st hinnad seal kõrgemad :/ )


Tuesday, June 3, 2014

teisipäev - palju liikumist!

Sel nädalal on mu kallis kaaslane kodus ja ma ei raatsi teps mitte hommikuti kaisust varem lahkuda, et trenni minna. Jäävad järele õhtud..


 Jepjep, sain seekord ka kauakardetud Järvevana tee tunnelisse laskumise tehtud. Esimesel korral suitsetasin pidurit, täiega, tagasitulles võtsin aga laskudes tuule alla ning lendlesin tunnelist üles :D

Huvitav oli see, et rajal oli väga palju rullsuusatajaid, mingi Sparta õuetrenn vist?!

Õhtul tegime väikese mereromantika ka. Kes õlle, kes siidri ja kes mahlaga :)







Päevane kaloraaz jäi 1230kcal. Halb.



Monday, June 2, 2014

22. nädala lõpp

Laupäeval on selle nädala esimene päev, kus ma trenni ei teinud.

Seevastu pühapäeva hommikul sõitsin äratuseks 7,54km uiskudel ning hiljem mängisime kossu ~tunnikese, täna kenasti õlalihased annavad tunda :)

Uisutamisest niipalju, et viimasel kolmel kesklinnas elatud aasta jooksul olen kõik korrad uisutanud Pirita teel. Mulle linnatänavatel, kus äärekivid ja foorid jne, uisutada ei meeldi. Ma ei tunne end nii turvaliselt, kaitstult, seega võtsin uisud kätte ja kõndisin vana Kadrioru lõbustuspargi juurde (kena pool tunnikest), panin seal uisud jalga ja sõit algas. Ropult kaua võttis säärane portseduur aega ja seetõttu ka uisutamisi jäi väheks. Nüüd kui Järvevana tee rekonstrueeriti ja ma seal mitmeid kordi kõndimas käinud olin, nägin, et ka sealsed kergliiklusteed sobivad hästi rullitamiseks. Niisiis jälle uisud kätte, 1800 sammu kõndimist ja olengi kohal.
Hetkel takistuseks vaid üks järsk laskumine ja sellele järgnev samajärsk tõus, kui need ületatud, saab ka rada pikem. Until next time!


 

Homme on kaalumise päev.

Sunday, June 1, 2014

happy friday!


Töönädala lõpuks sain oma kaalu mitte langemise probleemile härra Aderilt infi, et ilmselt ma söön liiga vähe, et loomseid rasvu ei tohiks kindlasti unustada. Kui nüüd järele mõelda, siis näiteks liha sõin tõesti viimati eelmisel nädalavahetusel.
Nutridatas mul märgitud, et ma tund aega päevas kõnnin ja ülejäänud aja magan või istun ning sellise elustiili päevast kaloraazi ei suuda ma täis süüa. Reedel tarbisin näiteks kokku 1300 kcal kuigi minu meelest mul terve päev suu käis. Kuigi tõsi, teisi trenniblogisid lugedes ja toidupilte vaadates imestan, kuidas neile nii palju toitu sisse mahub!?

Ka feissu kommuunist Kaalulangetajad sain üksjagu soovitusi:
- Viga võib olla liiga väikses toidukoguses või lahjas toidus. Näiteks analüüsi oma toitumist Nutridata kalkulaatoris. Seal näed ära, mis ained on vähe, mida palju. Kaalulanguseks on vaja nt valku palju. Lisaks on oluline ka vedeliku tarbimine, vähemalt 1,5-2l päevas.
toidu kogus mängib rolli ja ka valkude, süsikate ja rasvade balanss on tähtis. kui need paigast ära on, siis ei pruugigi midagi langeda. teemaalgatuse järgi võib üks põhjustest olla ka ületreenimine. sõltub mis trenne sa teed. võiks olla nii, et paar korda nädalas lihastreeningut ja paar korda nädala aeroobset. lihased põletavad rasvu peamiselt trennivabadel päevadel, seega peab olema puhkepäevi ka ! ja uni on ka muidugi väga tähtis !
- Kui liiga vähe süüa, siis on üks võimalus see, et sul tekib mingil ajahetkel nn hundiisu ja sa otsustad patustada. Teine võimalus, mis muidugi on märka tõenäolisem, keha ei loovuta mitte midagi, on nn säilitusreziimil. Kõik, mis saab, hoiab kinni, sest ei tea, millal ta juurde saab energiat.
- Ühe korraliku ala 1.5 h lihas trenni ajal kaotad sa päris palju kaloreid ja kui veel lisaks ala kõnnid 1 h päevas siis on hästi tähtis hakata oma toitumist jälgima sest keha on tark kui ta kaotab rohkem kui juurde saab siis ta paneb selle saadud kõrvale ja sa võid trenni teha niipalju kui soovid aga kaal ei lange grammigi . 

Nädalavahetusel kirjutas ka Maria: "Kui Sa teed nii palju lihast, siis lihasesse tekivad mikropraod ja et lihas paraneks ja kasvaks siis hoiab see toitaineid ja vett kinni lihases. :)"

Peika igaljuhul pärast viit eemaloldud päeva märkas, et olen veelgi saledamaks jäänud. Better be!