Friday, April 4, 2014

4. aprill - jõusaalis + mis vett ma joon

Ma söön ülivähe igasugu tervislikku "aiamaa"-kraami. Kõige enam meeldib mulle neist saadustest kurk, mida ma söön kõige rohkem paar korda kuus 2-3 viilu korraga.. ning pärast seda suren kõrvetiste kätte ära. Nii oli vanasti, aga siis hakkasin Devini vett trennis jooma. Selle veeni jõudsin siis kui Audentese mingil tervisepäeval seda tasuta pakuti (pudeliga) ja see maitses veidi teistmoodi kui mu kodune Saku Lätte tünnivesi, mida tavaliselt trenni kaasa tankisin. Hakkasin seda hiljemgi ostma ning tabasin end täna mõttelt, et ma ajan ikka igasugu nodi omale sisse, aga kõrvetustunnet pole küll kaua aega tundnud! Ja ma isegi ei kurda, et 1 euro 0,5L vee eest palju maksta on.. kuniks see on DEVIN! =)

"Aluselist vett on soovitav juua ka sportlastel. Intensiivse sportimise käigus on organism tihti hapnikuvaeguses. Sellistes anaeroobsetes ainevahetuse protsessides tekib suurtes kogustes happelisi ainevahetuse vaheprodukte. Paljudele sportlastele on tuttavad piimhappest põhjustatud valusad lihased. Happeline keskkond tekitab väsimust ja halba enesetunnet. Seda kõike ei saa aga üks sportlane, soovides saavutada maksimaalselt parimaid tulemusi, endale lubada. Sportlasele on tähtis, et taastumine pingutusest oleks võimalikult kiire ja sooritusvõime kestvalt maksimaalne. Aluseline vesi aitabki kaasa kiiremale taastumisele. See tasakaalustab hapnikuvaeguses töötanud keha poolt tekitatud ainevahetuse jääkproduktid. Lihtsamalt öeldes – aluseline vesi aitab neutraliseerida lihastes olevad valu ja ebamugavustunnet tekitavad piimhapped.
Aktiivselt spordiga tegelevate inimeste jaoks on oluline ka erinevate mineraalide sisaldus vees. Kuna sportides eraldub koos higistamisega organismist ka teataval määral mineraale, on vajalik ka nende organismile vajaliku taseme taastamine. Optimaalseks mineraalide hulgaks vees loetakse 250-280 mg liitri kohta. Levinuim ja aktiivselt sportiva inimesele üks olulisemaid mineraale vees on naatrium, mis on hädavajalik närviülekanneteks. Kõige parema leevenduse valusatele lihastele toovadki naatrium ja aluseline vesi koosmõjus." 
Autor: Jaanus Lember, biokeemik

Aga nüüd siis tänasest trennist: 
  • ergomeeter 8 minutit (tempo kõva, kops oli nii koos, rohkem ei jõudnud)


  • sirgete käte allatõmbed 20 x 37,5 kg x 3 seeriat



  • biitseps 15 x 25 kg x 3 seeriat

  • kükid  kang turjal 15 x 15 kg x 3 seeriat


  • kallutused ette kangiga 20 x 10 kg x 3 seeriat


  • reie lähendajad 15 x 20,4 kg x 4 seeriat


  • reie eemaldajad 16 x 22,5 kg x 3 seeriat

No comments:

Post a Comment